MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
PROGRAM
PRAKTYCZNE
PLAKAT TEGOROCZNEJ EDYCJI FESTIWALU MŁODZI I FILM JEST AUTORSTWA MARKI PLAKIAT MAKSA BERESKIEGO.

Maks Bereski pod egidą © Plakiat od jedenastu lat prezentuje autorskie spojrzenie na plakat filmowy. Opisuje siebie jako entuzjastę kina, nałogowego kinomana, który łączy pasję designerską z miłością do „ruchomego obrazu”.

Jest plakacistą i designerem, określanym mianem kontynuatora Polskiej Szkoły Plakatu. Współpracował m.in. z NETFLIX, Warner Music Poland, Stowarzyszeniem Filmowców Polskich, Showmax, magazynem filmowym 'ekrany', No Sugar Films, Activision®, Medicine Everyday Therapy, Harper Collins Publishers i GrafConf; tworzy plakaty dla producentów filmowych, reżyserów, szkół filmowych i festiwali filmowych. Jest twórcą autorskiego sklepu The Plakiat Shop obejmującego ponad 200 zaprojektowanych tytułów filmowych.

O tegorocznym plakacie Festiwalu Młodzi i Film artysta opowiada tak:
Rolki filmowe jako schody przykryte czerwonym dywanem pnącym się w górę. Stworzenie poczucia galowości, filmowości, pewnego doniosłego wydarzenia. Podkreślenie słowa 'debiut' poprzez delikatne nawiązanie do „Kopciuszka”; to pierwsze kroki, podjęcie pewnej próby, wejście adepta sztuki filmowej 'na salony', do środowiska filmowego, na festiwal.

Kolory nawiązujące do wydarzenia: film, ciemne wnętrze kina, czerwony dywan, gala, kontrast barw. Nawiązania: vintage, Saul Bass, Polska Szkoła Plakatu, Sundance, dużo treści w minimalizmie formy. Plakatowość, motyw fali (morskie fale jako nawiązanie do nadbałtyckiego miasta Koszalin), Nowa Fala, motywy wiatru, ruchu. W tytule uniwersalność znaku schodów "///" działa jako litera "I". Odczucie dostojności momentu, mnogość interpretacyjna.

Klasyczne podejście do formy plakatu zgodne z założeniami marki © Plakiat: tu 3 barwy, uwypuklony pierwszy plan i symbol. Z pewnością nie chciałem tworzyć ilustracji, pozostaję wierny plakatowi. Zależało mi również na tym, by odbić się od utartego już symbolu oka i kamery, bo jest to przeeksploatowane przez wiele wydarzeń filmowych. Słowo ‘Koszalin’ również nawiązuje do czerwonego dywanu w alejce.

Zachęcamy do zapoznania się z twórczością Maksa Bereskiego i projektami marki Plakiat.