MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
POMERANIA FILM: JOKO

Środa, 12.06, g. 12:15, Sala Kinowa Koszalińskiej Biblioteki


JOKO

Polska 2024 / 16 min

reżyseria Izabela Plucińska scenariusz Izabela Plucińska, Justyna Celeda storyboard Marta Magnuska animacja Izabela Plucińska, Martin Pertlíček, Karolina Gołębiowska lalki i rekwizyty Katarzyna Mierzejewska, Karolina Gołębiowska, Małgorzata Borowiec, Dominika Wyrobek, Anna Molska, Susanna Jerger compositing Tomasz Siwiński

tła 3D Rafał Pietrowicz, Yann Jouette montaż Nikodem Chabior muzyka Aliaksandr Yasinski dźwięk Michał Fojcik obsada (głosy postaci animowanych) Maciej Litkowski, Anna Januszewska, Beata Zygarlicka, Konrad Pawicki produkcja Animoon producenci Piotr Szczepanowicz, Grzegorz Wacławek koprodukcja Clay Traces, Fundacja Las Sztuki, Maur Film, Zachodniopomorski Fundusz Filmowy Pomerania Film koproducenci Paulina Ratajczak, Karsten Matern, Martin Vandas producent nadzorujący Maks Piłasiewicz producent liniowy Grzegorz Skorupski partner strategiczny Akademia Sztuki w Szczecinie współfinansowanie Polski Instytut Sztuki Filmowej, Medienboard & Beauftragte der Bundesregierung für Kultur und Medien, Státní Fond Kinematografie


Joko jest młodym mężczyzną, który utrzymuje całą swoją rodzinę z zajęcia w fabryce. Pewnego dnia, w drodze do pracy, ktoś wskakuje mu na plecy i każe się nosić po mieście. Początkowo Joko buntuje się przeciw takiemu upokorzeniu, ale z czasem ustępuje pod presją rówieśników i obietnicą pieniędzy. Nowe zajęcie powoli go dominuje, dosłownie psychicznie i fizycznie go pokonuje. „Joko” to groteskowa, pełna absurdalnego i makabrycznego humoru wizja wiecznego wyzysku i dominacji człowieka nad człowiekiem.


IZABELA PLUCIŃSKA

Mieszka i pracuje w Berlinie. Animatorka i reżyserka. W swojej pracy opracowała własną technikę tworzenia filmów animowanych: filmuje postacie, które sama lepi z gliny i plasteliny. Dzięki wypracowanemu, specyficznemu sposobowi animacji reżyserce udaje się osiągnąć efekt płynnego przenikania się kolorów, a nawet „malowania” plasteliną.