MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
JURY KONKURSU PEŁNOMETRAŻOWYCH DEBIUTÓW FABULARNYCH


MARCIN KOSZAŁKA (przewodniczący)
Operator i reżyser filmowy, taternik, alpinista, maratończyk. Absolwent Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach oraz Szkoły Filmowej w Łodzi. Po skandalizującym debiucie „Takiego pięknego syna urodziłam” (1999) uznawany jest za jednego z najważniejszych polskich dokumentalistów swojego pokolenia. Kino Koszałki zazwyczaj dotyka spraw osobistych, bliskich samemu reżyserowi. Autor pisze scenariusze swoich filmów oraz współuczestniczy w montażu. Do jego najważniejszych realizacji dokumentalnych należą: „Istnienie”, „Do bólu” i „Deklaracja nieśmiertelności”. W 2015 roku zadebiutował jako reżyser filmu fabularnego thrillerem „Czerwony pająk”. Zrealizował zdjęcia do kilkudziesięciu produkcji, w wielu przypadkach na negatywie 35 mm. Laureat licznych nagród indywidualnych w Polsce i na świecie. Doceniony m.in. w Gdyni, na Camerimage. Był  trzykrotnie nominowany do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł Orłów i do Rumuńskiej Nagrody Filmowej. Obecnie kończy zdjęcia do swojego drugiego filmu fabularnego „Biała Odwaga”. Członek Polskiej Akademii Filmowej, Europejskiej Akademii Filmowej, Związku Polskich Artystów Fotografików i Polskiego Związku Alpinizmu, Gildii Reżyserów Polskich, Stowarzyszenia Autorów Zdjęć Filmowych, nauczyciel akademicki.



ROBERT BOLESTO
Urodzony w 1977 roku w Kętrzynie pisarz, dramaturg i scenarzysta. W latach 2006-2007 kierownik literacki Teatru Powszechnego Zygmunta Hübnera w Warszawie. Autor sztuk „Strach" (TR Warszawa, 2018) i „Święta Kluska" (Komuna Warszawa, 2018), a także scenariuszy do filmów „Hardkor Disko" (2014), „Córki Dancingu" (2015, scenariusz nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Fantastycznych Fantaspoa), „Ostatnia Rodzina" (2016, scenariusz uhonorowany Polską Nagrodą Filmową Orzeł), „Serce Miłości" (2017) i „Kindler i Dziewica" (2018). Często współpracuje z Agnieszką Smoczyńską i innymi reżyserami, którzy nie boją się eksperymentu i poszukiwań.


MARIA DĘBSKA
Aktorka teatralna, telewizyjna i filmowa, pianistka. Absolwentka Wydziału Aktorskiego Szkoły Filmowej w Łodzi (2017). Ukończyła pierwszy rok na Wydziale Fortepianu Akademii Muzycznej w Łodzi w klasie prof. Marka Drewnowskiego. Laureatka wielu nagród indywidualnych za kreacje w filmach „Zabawa, zabawa” Kingi Dębskiej (zagrała postać młodej dziewczyny, której życie wymyka się spod kontroli) oraz „Bo we mnie jest seks” Katarzyny Klimkiewicz (wcieliła się w diwę polskiego kina – Kalinę Jędrusik, na ekranie sama wykonuje klasyczne piosenki; kreacja przyniosła jej Nagrodę za główną rolę kobiecą na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni i nominację do Polskiej Nagrody Filmowej Orzeł). Uznanie zdobyła też dzięki rolom w serialach, w tym w „Wojennych dziewczynach” oraz w „Rytmie serca”.  


ALICJA GRAWON-JAKSIK
Prezeska Krajowej Izby Producentów Audiowizualnych, producentka, konsultantka, specjalizująca się w zagadnieniach biznesowo-finansowych i prawnych. Prowadzi firmę Rabbit Hole Productions. Pełniła funkcje producentki towarzyszącej, koproducentki oraz konsultantki ds. finansowych m.in. przy takich projektach jak „Lamb” (reż. Vladimir Johannsson), „The Adventures of a Mathematician” (reż. Thor Kleisten), „Odwilż” (reż. Xawery Żuławski), „Warszawianka” (reż. Jacek Borcuch), „Behawiorysta” (reż. Łukasz Palkowski), „Krab" (reż. Piotr Chmielewski). Dyrektorka zarządzająca KIPA w latach 2013-2017. Reprezentantka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z Programie MEDIA w Brukseli w latach 2011-2013. Arbiter Sądu Arbitrażowego Rynku Audiowizualnego. Absolwentka Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku organizacja produkcji filmowej i telewizyjnej oraz studiów doktoranckich na kierunku socjologia Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Ukończyła kurs dla Członków Rad Nadzorczych i Zarządów Certyfikowany przez Ministerstwo Skarbu Państwa, zakończony egzaminem państwowym. Wykładowczyni kilku uczelni filmowych.


KATARZYNA LEWIŃSKA
Absolwentka Film and Television Studies na Clark Atlanta University i Stage Design na Northwestern University. Laureatka Europejskiej Nagrody Filmowej za kostiumy do „Pokotu” Agnieszki Holland. Z reżyserką spotkała się również na planie „W ciemności”. Wielokrotnie tworzyła kostiumy do dzieł Małgorzaty Szumowskiej, w tym do: „Śniegu już nigdy nie będzie”, „Twarzy”, „Body/Ciało”, „W imię…”, „Sponsoringu” i „33 scen z życia”. Jest również autorką kostiumów do „Córek Dancingu” Agnieszki Smoczyńskiej, „Eteru” Krzysztofa Zanussiego”, „Drogówki”, „Pod Mocnym Aniołem” i „Domu złego” Wojciecha Smarzowskiego, a także do „Powidoków” Andrzeja Wajdy. Jej kostiumy można podziwiać też w serialach – m.in. w „1983” (Netflix), „Bez tajemnic” i „Pakcie” (HBO). W 2020 roku odpowiadała za stroje do opery „Halka” w reżyserii Agnieszki Glińskiej w Teatrze Wielkim. Z kolei Iwan Wyrypajew zaprosił ją do pracy przy spektaklach „Wujaszek Wania”, „Taniec »Delhi«”, „Lipiec”, „Ozenek” i „Borys Godunow”. Członkini Polskiej Akademii Filmowej.