MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
JURY KONKURSU KRÓTKOMETRAŻOWYCH DEBIUTÓW FILMOWYCH

Przedstawiamy Państwu skład Jury Konkursu Krótkometrażowych Debiutów Filmowych. Tegoroczny skład jurorski będzie obradować pod przewodnictwem Mateusza Rakowicza.


Mateusz Rakowicz. Reżyser, scenarzysta i storyboardzista. Absolwent warszawskiej ASP i Szkoły Filmowej Andrzeja Wajdy. Z produkcją filmową związany nieprzerwanie od ponad dwóch dekad. Tworzył storyboardy do filmów m.in. Agnieszki Holland, Juliusza Machulskiego, Władysława Pasikowskiego i Krzysztofa Zanussiego.

Jeden z reżyserów debiutu fabularnego „Stacja Warszawa“ (2013) oraz twórca produkcji krótkometrażowych, w tym wielokrotnie nagradzanego „Latarnika” i „Romantika”. Reżyser i współscenarzysta filmów „Najmro“ (2021) oraz „Dzień Matki“ (2023). Autor nagradzanych reklam i teledysków. Laureat FRYDERYKA za reżyserię teledysku „Bang Bang” dla Ani Dąbrowskiej. Członek Stowarzyszenia Filmowców Polskich oraz Gildii Reżyserów Polskich.


Jan Kwieciński. Producent serialu „Sexify”, filmu „Dzień Matki” Mateusza Rakowicza, „W lesie dziś nie zaśnie nikt” Bartosza M. Kowalskiego i wielu innych. Absolwent London Film School. Uczestnik Sundance Directors & Screenwriters Lab, Berlinale Talents oraz EAVE Producers Workshop. Zajmuje się współpracą z młodymi talentami i kinem gatunkowym.


Katarzyna Orzechowska. Jest dwukrotną laureatką nagrody za montaż na Krakowskim Festiwalu Filmowym za filmy: „Wieloryb z Lorino” w reżyserii Macieja Cuske oraz „Żalanasz – pusty brzeg” w reżyserii Marcina Sautera.

Montażystka wielu filmów dokumentalnych, które miały premiery na największych międzynarodowych festiwalach filmowych oraz były licznie nagradzane, m.in.: „Wieloryb z Lorino” otrzymał Orła, Polską Nagrodę Filmową w kategorii: Najlepszy film dokumentalny w 2021 roku; „Żalanasz – pusty brzeg” został uhonorowany Nagrodą dla najlepszego filmu krótkometrażowego w Amsterdamie na Międzynarodowym Festiwalu Filmów Dokumentalnych IDFA (film znalazł się również na shortliście Cinema Eye Honors), z kolei obraz „Między nami” Doroty Proby zdobył Nagrodę dla najlepszego filmu polskiego na Docs Against Gravity Film Festival.

Reprezentowana przez prestiżową polską agencję talentów „Editors" regularnie pracuje przy kampaniach reklamowych, teledyskach, filmach krótkometrażowych i kampaniach społecznych. Ostatnio zmontowała film erotyczny z pierwszą polską reżyserką (Joanną Ślesicką) zaproszoną do współpracy przez kultową platformę Erika Lust Films. Jej kreatywność wynika z pasji, która jest fundamentalną wartością jej pracy.


Łukasz M. Maciejewski. Autor scenariuszy filmowych i telewizyjnych. Współautor scenariusza debiutu fabularnego Marcina Koszałki „Czerwony pająk". Autor scenariusza filmu „Najmro. Kocha, kradnie, szanuje" (nagroda za scenariusz na Festiwalu Młodzi i Film 2022) i „Dzień matki", oba w reżyserii Mateusza Rakowicza oraz „Braty" Marcina Filipowicza. Główny scenarzysta serialu „Król" na podstawie powieści Szczepana Twardocha i w reżyserii Jana P. Matuszyńskiego. Mieszka i pracuje w Krakowie.


Magdalena Pilecka. Swoją przygodę z animacją zaczęła w pracowni prof. Daniela Szczechury, gdzie zrealizowała film dyplomowy „Chwast”. W 2016 debiutowała w Studio Munka filmem „Piórnikt”. Twórczyni animowanych filmów autorskich, teledysków, wizualizacji oraz micro-serialu ‘DINO or something’. Od 2020 prowadzi zajęcia w pracowni animacji w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych w Warszawie. Jej filmy są pełne groteski, absurdu i postaci, które nazywa swoimi zmyślonymi przyjaciółmi. Podobno zawsze ma przy sobie kredki i aparat. Wierzy, że jeżeli bardzo się czegoś chce… to można to sobie narysować.

https://www.magdapilecka.com/