MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
CZY KINO AUTORSKIE PRZETRWA?

CZY KINO AUTORSKIE PRZETRWA? POGADAJMY O DYSTRYBUCJI.


Jesteśmy w okresie postpandemii. Ciągle z niepokojem obserwujemy kina, wybory widzów, wyniki polskiego box office. Rok temu pytaliśmy: czy widzowie wrócą do kin? Dzisiaj wiemy, że wrócili. Widzimy jednak, że polski widz w minionym sezonie kinowym szukał na wielkim ekranie przede wszystkim rozrywki, bajki, wielkich widowisk, hollywoodzkich blockbusterów.


Czy film w kinie zawsze będzie już ucieczką od rzeczywistości? Pewnie nie. Ale niepokoją nas wciąż słabe wyniki na polskich filmach autorskich, debiutach, a nawet na filmach „z Gdyni”. Kina, zwłaszcza studyjne, lokalne, które mają bezpośredni kontakt ze swoimi widzami, mówią o słabej promocji polskich filmów, o braku funduszy na reklamę bezpośrednią, na spotkania z twórcami, na media społecznościowe. Twórcy i producenci polskich filmów nie chcą utracić widza kinowego na rzecz produkcji tylko na platformy. Wiedzą, że kino to najlepsza promocja, podniesienie wartości filmu a także więź z odbiorcą. Postarajmy się wspólnie znaleźć wyjście z tej sytuacji.
W dyskusji udział wezmą: dr hab. Marcin Adamczak (UAM, UG), Marlena Gabryszewska (prezeska Stowarzyszenia Kin Studyjnych), Bartek Fukiet (ekspert rynku kinowego, obecny na nim od lat 90.), dr Anna Wróblewska (Szkoła Filmowa w Łodzi).