MŁODZI I FILM
PRAKTYCZNE
PROGRAM
BRANŻA / MEDIA
ARCHIWUM
KONTAKT
JURY KONKURSU TEATROTEK

Czas na jurorów! Trudne decyzje i mądre wybory w konkursie teatrotek będą należeć do jury w składzie:


BEATA DZIANOWICZ - przewodnicząca

Absolwentka polonistyki (1993) oraz reżyserii (1996) na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Doktor habilitowany sztuk filmowych, profesor w Szkole Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego Uniwersytetu Śląskiego. Laureatka licznych nagród za twórczość dokumentalną. Nakręcone w Afganistanie „Latawce" przyniosły jej m.in. prestiżowe Grand Prix Semaine de la Critique w Locarno (2008), Nagrodę za najlepszą reżyserię w Kazaniu (Festiwal Filmów Muzułmańskich Golden Minbar, 2009), II nagrodę w Abu Zabi (Anasy Documentary Award 2010) i wiele innych.


Autorka sztuk teatralnych „Parzyści" (Nagroda na konkursie komediopisarskim Talia 1999) oraz „Koncert życzeń". Autorska realizacja „Koncertu…” w Teatrze Telewizji była pierwszą fabularną pracą reżyserki i w roku 2009 na sopockim Festiwalu Dwa Teatry uhonorowana została Wyróżnieniem za kreacje aktorskie Ewy Kaim i Katarzyny Herman.


Beata Dzianowicz ma również w swoim dorobku dwa kinowe filmy fabularne: „Odnajdę cię" (2018) oraz wielokrotnie nagradzane „Strzępy" (2022).


W alternatywnym życiu mieszkałaby w Beskidzie Sądeckim i prowadziła dom dla starych psów.


KAMILLA BAAR

Urodzona w Człuchowie w 1979 roku. Po studiach w Akademii Teatralnej w Warszawie rozpoczęła pracę jako niezależna aktorka.


Zadebiutowała kreacją Julii w „Norway. Today" Igora Bauersimy w reżyserii Macieja Sobocińskiego w Starym Teatrze w Krakowie. Później zagrała Niki w „Obróbce" Martina Crimpa w reżyserii Artura Urbańskiego w TR Warszawa oraz Ofelię w „Hamlecie" Szekspira w reżyserii Łukasza Barczyka. Jej repertuar szekspirowski obejmuje także Lady Makbet w „Makbecie" w reżyserii Piotra Kruszczyńskiego w Teatrze Polskim w Warszawie oraz Julię w „Romeo i Julii" w reżyserii Agaty Dudy-Gracz w Teatrze Stu w Krakowie.


W 2004 roku rozpoczęła współpracę aktorską z zespołem Teatru Narodowego w Warszawie – współpracowała z Janem Englertem, Iwanem Wyrypajewem, Jerzym Jarockim, Mają Kleczewską. W 2018 roku zrezygnowała z pracy pełnoetatowej, aby szukać nowych ścieżek, poza teatrem instytucjonalnym i rozwijać wolność twórczą.


Jest „współproducentką" dwóch spektakli. Sztuką „Ginczanka. Żar-Ptak/Fire-Bird” – na podstawie życia i twórczości Zuzanny Ginczanki, ofiary „getta ławkowego" – przywróciła świadomości społecznej wyjątkowy los żydowskiej poetki. W instalacji inspirowanej mitem o Orfeuszu i Eurydyce oraz książką Elfriede Jelinek „Cienie. Eurydyka" (Teatr Śląski w Katowicach) zamknęła się na 24 godziny w szklanej klatce i poddała obserwacji przypadkowej publiczności.


Zdobywczyni Złotej Kaczki, Telekamery, Wiktora. Jest mamą, partnerką, podróżniczką i joginką.


TOMASZ MAN

jestem mężem i tatą

jestem reżyserem, dramaturgiem i nauczycielem akademickim

jestem maratończykiem i gitarzystą."